Monday 16 December 2013

Menang Hadiah Dari Shell RM20,000,wohh..

Assalamualaikum.

Pagi tadi Mak aku terima satu SMS konon nya dari shell,dia kata
mak aku menang hadiah bernilai RM20,000.Dia tunjuk lah dekat aku,
aku agak nih penipu nih.Mak aku kata jangan layan,buang masa je.
Akibat sifat ingin tahu dan mengacau aku nih aku call la no.phone yang dia suruh
call tuh ini perbualan aku dengan pihak shell jual minyak cap kapak tuh.Suara ala-ala indon sikit.

(Mesej yg mak aku terima)


Aku : Hello nih pihak shell ke?
Si penipu : Selamat pagi,ye ini pihak shell ada apa ye?

Aku : owh ye ke,ini saya nak tanya betul ke saya menang Rm 20,000
(masa tuh aku dengar suara lelaki lain menyampuk "woih" pastu terdiam seketika)
Si penipu : ye betul boleh saya tahu bila awak terima mesej nih.


Aku : pagi tadi la
Si penipu : okay nanti awak boleh ambil duit nih dalam akaun bank awak sebelum tuh boleh saya mintak no akaun dan telefon awak x?

(Dalam hati aku dah agak memang dia penipu,tak kan lah menang 20,000 masuk dalam akaun bank jer)
Aku : ok no phone saya 014 tekan tekan x dapat
Si penipu : jangan la main2
(aku letak terus)

Tak guna betul,bahaya dah sekarang nih,jadi berhati hati la dengan penipuan nih,
tengoklah yang mesej mak saya terima tuh "Your card telah berjaya" bahasa melayu apa nih!!
Sapa penah kena,cuba kongsikan pengalaman anda sikit.

-senyum bro

3 comments:

  1. dah terang2 scam. tpi ko brani plak call ea. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. alah kacau mengacau lah katakan...hahaha :)

      Delete
  2. Suara orang Melayu ke orang Indon? Aku dapat 19 ribu..Bukan benda betul pon. Haha

    ReplyDelete